KUIDAS teha Harku vallas külade kooslusi ehk kante selliselt, et inimestel oleks külades mõnus elada?
Lahendused:
Mida saan mina teha?
Vormistada ettepanekud Harku vallale, kus kirjas probleemi analüüs ja nägemus, kuidas külades/kantides avalikke teenuseid arendada.
Mida saame teha koos lähima kogukonnaga/kaasamõtlejatega?
Aktiivselt osaleda aruteludel ja diskussioonidel, kus probleeme tutvustatakse ja lahendusi genereeritakse.
Kui eelnevast ei piisa: mida saaks teha riik/ühiskond küsimuse lahendamisel?
Vald saaks teha : organiseerida vähemalt 2-3 arutelu külade inimestega enne kantide moodustamise lukkulöömist. Arutelud võiksid olla külamajades (Vääna külakoda, Kumna kultuuriait), inimesed näeksid oma vallas asuvaid külamajasid.
Vaata lisa:
MinuEesti ideepank.
Harju maakonnaplaneeringu teemaplaneering - maakonna sotsiaalne infrastruktuur 2009-2015
Antud teemal tegeletakse ka Harku vallas aktiivselt ja toetatakse kohalikku algatust selles küsimuses.
Lahendused:
Mida saan mina teha?
Vormistada ettepanekud Harku vallale, kus kirjas probleemi analüüs ja nägemus, kuidas külades/kantides avalikke teenuseid arendada.
Mida saame teha koos lähima kogukonnaga/kaasamõtlejatega?
Aktiivselt osaleda aruteludel ja diskussioonidel, kus probleeme tutvustatakse ja lahendusi genereeritakse.
Kui eelnevast ei piisa: mida saaks teha riik/ühiskond küsimuse lahendamisel?
Vald saaks teha : organiseerida vähemalt 2-3 arutelu külade inimestega enne kantide moodustamise lukkulöömist. Arutelud võiksid olla külamajades (Vääna külakoda, Kumna kultuuriait), inimesed näeksid oma vallas asuvaid külamajasid.
Vaata lisa:
MinuEesti ideepank.
Harju maakonnaplaneeringu teemaplaneering - maakonna sotsiaalne infrastruktuur 2009-2015
Siseministeeriumi ja maavalitsuste koostöös ning ekspert Jaak Kliimaski kaasabil töötati välja antud
teemaplaneeringu koostamise metoodika. Harju maakond jaotati (eksperdiks Madis Kaldmäe)
vastavalt sellele metoodikale 89 kandiks. Planeeringu koostamine toimus erinevate huvigrupide
(riigiasutused, kohalikud omavalitsused, era- ja kodanikeühenduste sektor) koostööna.
Teemaplaneeringu koostamise käigus kaardistati maakonnas sotsiaalse infrastruktuuri objektid ning
koondati taustinformatsioon kantide lõikes. Teostati rahvastikusuundumuste analüüs. Kohalikes
omavalitsustes viidi läbi küsitlused, millega uuriti nende hinnangut teenuste kättesaadavusele:
koostati ülevaade teenuste kättesaadavusest kantides. Koostöös Harjumaa kohalike omavalitsustega
teostati kantide võrdlevanalüüs tüpoloogiliste rühmade lõikes. Teostati kantide vaheliste
teenindusalaste sidemete analüüs ja naaberkantide vaheline võrdlus. Määratleti probleemsed kandid,
st kandid, kus vähemalt ühe käsitletava teenuse kättesaadavus on probleemne või potentsiaalselt
probleemne. Sealjuures arvestati varasemate maakonnaplaneeringute raames fikseeritud
teeninduskeskuste hierarhiat (maakonna asustussüsteemi) ja selles toimunud muutusi. Hinnati
lahendusvariante ning seati need pingeritta lähtudes kandipõhisest vajadusest.
teemaplaneeringu koostamise metoodika. Harju maakond jaotati (eksperdiks Madis Kaldmäe)
vastavalt sellele metoodikale 89 kandiks. Planeeringu koostamine toimus erinevate huvigrupide
(riigiasutused, kohalikud omavalitsused, era- ja kodanikeühenduste sektor) koostööna.
Teemaplaneeringu koostamise käigus kaardistati maakonnas sotsiaalse infrastruktuuri objektid ning
koondati taustinformatsioon kantide lõikes. Teostati rahvastikusuundumuste analüüs. Kohalikes
omavalitsustes viidi läbi küsitlused, millega uuriti nende hinnangut teenuste kättesaadavusele:
koostati ülevaade teenuste kättesaadavusest kantides. Koostöös Harjumaa kohalike omavalitsustega
teostati kantide võrdlevanalüüs tüpoloogiliste rühmade lõikes. Teostati kantide vaheliste
teenindusalaste sidemete analüüs ja naaberkantide vaheline võrdlus. Määratleti probleemsed kandid,
st kandid, kus vähemalt ühe käsitletava teenuse kättesaadavus on probleemne või potentsiaalselt
probleemne. Sealjuures arvestati varasemate maakonnaplaneeringute raames fikseeritud
teeninduskeskuste hierarhiat (maakonna asustussüsteemi) ja selles toimunud muutusi. Hinnati
lahendusvariante ning seati need pingeritta lähtudes kandipõhisest vajadusest.
Antud teemal tegeletakse ka Harku vallas aktiivselt ja toetatakse kohalikku algatust selles küsimuses.
No comments:
Post a Comment